اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی اینترنتی تهیه کنید، باید از کجا شروع کنید؟ این موضوع، هنوز هم یک چالش رایج است زیرا بسیاری از مشاغل میدانند کانالهای دیجیتال و تلفن همراه امروزه برای دستیابی و حفظ مشتریان چقدر مهم هستند. با این حال آنها برنامه ای یکپارچه برای رشد و درگیر کردن مخاطبان خود ندارند. اگر کسب و کار شما برنامهای نداشته باشد، از 10 مشکلی که بعداً در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد رنج میبرید و بازار را به رقبایی را که دیجیتالیتر هستند واگذار میکنید.
یک چالش مشترک این است که از کجا شروع به ترسیم برنامه بازاریابی دیجیتال کنید. من فکر می کنم این ترس وجود دارد که گزارش گسترده ای مورد نیاز باشد، اما ما معتقدیم که برنامه شما نیازی به گزارش عظیمی ندارد ، بهترین راهبرد در دو یا سه ضلع A4 در جدول جداشده از راهبردهای بازاریابی دیجیتال با اهداف SMART در چارچوب برنامه ریزی RACE ما می تواند خلاصه شود.
شرکتهای زیادی که بدون استراتژی دیجیتال هستند (و آنهایی که دارای استراتژی اند) از نظر دستیابی به مشتریان جدید یا ایجاد روابط عمیق تر با سرمایههای موجود، هدف استراتژیکی روشنی برای دستیابی به اینترنت ندارند. و اگر با اهداف بازاریابی دیجیتال SMART اهدافی ندارید ، احتمالاً منابع کافی را برای رسیدن به اهداف قرار نمیدهید و از طریق تجزیه و تحلیل ارزیابی نمی کنید که آیا به آن اهداف دستیابی دارید یا خیر.
اگر این مسئله را تحقیق نکرده باشید ممکن است تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین دست کم گرفته شود ، شاید مهمتر از آن ، شما بازار آنلاین خود را درک نکنید: پویایی با کانالهای سنتی متفاوت خواهد بود و دارای انواع مختلفی از مشخصات مشتری و رفتار مشتری، رقبا و گزارهها است. و گزینههای ارتباطات بازاریابی وجود دارد. ابزارهای بسیار خوبی از سکوی اصلی دیجیتالی وجود دارد که می توانیم از طریق آنها میزان تقاضای مشتری را دریابیم، توصیه میکنیم با استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی Google، یک تجزیه و تحلیل شکاف جستجو انجام دهید. یا ببینید که چگونه بسیاری از افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات یا بخش شما هستند که میتوانید از طریق IQ فیس بوک به آنها برسید.
اگر شما منابع کافی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص نمیدهید یا از یک روش و استراتژی های مشخص استفاده نمیکنید، رقبای شما ناهار دیجیتالی شما را می خورند!
گزاره ارزش مشتری آنلاین کاملاً تعریف شده متناسب با شخصیت مشتری هدف مختلف شما، به شما کمک میکند تا سرویس آنلاین خود را در ترغیب مشتریان فعلی و جدید به مشارکت در ابتدا و وفاداری متمایز کنید. تدوین استراتژی بازاریابی رقابتی برای بسیاری از سازمانها برای این مهم است زیرا محتوا چیزی است که مخاطبان شما را از طریق کانالهای مختلف مانند جستجو ، اجتماعی ، بازاریابی ایمیل و وبلاگ با شما درگیر میکند.
غالباً گفته میشود که دیجیتال "قابل اندازه گیری ترین رسانه تا کنون" است. اما Google Analytics و موارد مشابه فقط بازدیدهایی را به شما نشان میدهد، نه احساس بازدیدکنندگان یا آنچه فکر میکنند. برای شناسایی نقاط ضعف خود باید از اشکال دیگر ابزارهای بازخورد کاربر وب سایت استفاده کنید و سپس به آنها رسیدگی کنید.
مشاوره بازاریابی اینترنتی بگیریم؟
رایج است که فعالیتهای بازاریابی دیجیتال در سیلوهایی اعم از یک بازاریاب تخصصی دیجیتال در فناوری اطلاعات یا یک آژانس دیجیتال جداگانه به انجام برسد. اما مطمئناً این روش کمتر موثر است. همه موافق هستند که رسانههای دیجیتال در هنگام ادغام در رسانههای سنتی و کانالهای پاسخگویی بهتر کار میکنند. ما همیشه توصیه می کنیم استراتژی یکپارچه بازاریابی دیجیتال را تهیه کنید و هنگامی که Transform Digital کامل باشد فعالیتهای بازاریابی دیجیتال بخشی از برنامه بازاریابی شما و بخشی از تجارت شما طبق معمول خواهد بود.
منابع کافی به برنامه ریزی و اجرای بازاریابی الکترونیکی اختصاص داده نمیشود و احتمالاً فقدان مهارتهای تخصصی ویژه در زمینه بازاریابی الکترونیکی وجود دارد که پاسخگویی به تهدیدات رقابتی را بطور موثر دشوار میکند.
حتی اگر منابع کافی هم داشته باشید ممکن است هدر رود. این امر به ویژه در شرکتهای بزرگتر اتفاق میافتد که در آنها قسمتهای مختلف سازمان بازاریابی در حال خرید ابزارهای مختلف یا استفاده از آژانسهای مختلف برای انجام کارهای مشابه بازاریابی آنلاین وجود دارند.
اگر به برندهای برتر آنلاین مانند Amazon ، Dell ، Google ، Tesco ، Zappos نگاهی بیندازید، همه آنها پویا هستند - رویکردهای جدیدی را برای به دست آوردن یا حفظ مخاطبان آنلاین خود امتحان میکنند.
هر شرکتی که دارای وبسایت باشد دارای تجزیه و تحلیل خواهد بود، اما بسیاری از مدیران ارشد از این فضیه اطمینان حاصل نمیکنند که تیمهایشان زمان بررسی و اقدام را داشته باشند. هنگامی که یک استراتژی به شما امکان می دهد اصول را به درستی بدست آورید ، می توانید به پیشرفت مداوم جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربر سایت ، ایمیل و بازاریابی رسانههای اجتماعی بپردازید. بنابراین اینها 10 مشکلی هستند است که می توان با یک استراتژی خوب اندیشیده شده، از آنها جلوگیری کرد.
شرکت دیجیتال مارکتینگ مرکز نوآوری دیجیتال برندینگ به منظور هدایت کمپینها استراتژیهای موثری در حوزه بازاریابی دیجیتال و اینترنتی و تولید محتوا طراحی کرده و توسعه میدهد. این مرکز سابقه درخشان و اثباتشدهای در حوزه افزایش رتبه در موتور های جستجو دارد.
درباره این سایت